ویژگی های جدید نسخه 17.6.2 ویژوال استودیو 2022
Visual Studio

ویژگی های جدید نسخه 17.6.2 ویژوال استودیو 2022

درود به دوستان خوب و عزیز مجموعه ی وایلد کدر

در این مطلب به ویژگی های نسخه ی جدید Visual Studio 2022 نسخه 17.6.2 می پردازیم . تا آخر این مطلب با ما باشید تا به این ویژگی ها بپردازیم.

هر برنامه نویسی یک سری ابزارهایی داره برای انجام کار های خود، همونطور که یک مکانیک به ابزارهای مختص به کار خودش نیاز داره . و یکی از اطلاعات پایه ای که یک برنامه نویس باید بدونه استفاده از این ابزارهاست. ما اینجا هستیم تا کار شما رو راحت تر کنیم. تیم توسعه VisualStudio در هر بروزرسانی  قابلیت های بسیار جالبی را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان دات نت فراهم می کنند ، این ویژگی ها و رفع عیب ها در راستای هر چه بهتر شدن و آسان تر شدن کد نویسی در این محیط بسیار قدرتمند است .

این تغییرات فقط شامل اضافه کردن ویژگی جدید نیست گاها باگ هایی وجود دارد یا ابزاری از قبل اضافه شده که با توجه به بازخورد برنامه نویسان و توسعه دهندگان ، تغییراتی در نحوه کارکرد ، ظاهر برنامه و حتی مشکلات آنها داده می شود.

پس بریم ببینیم مایکروسافت در نسخه 17.6.2 ویژوال استودیو چه چیزی داره برای ما 😍 !

این مطلب در حال بروزرسانی است !!!!!!!!

ویژگی های ویژوال استودیو 2022

  

1- بهبود عملکرد و کارایی

بهبود های قابل توجهی برای Solution  ،  Open scenario و در فیلترهای  Solution برای توسعه دهندگان Chromium  ایجاد شده است. بارگزاری پروژه کش شده ی یک solution  کامل Chromium (11 هزار پروژه) 8 برابر سریع تر شده است که به معنی صرفه جوی 3.5 دقیقه در لود Solution  است .

با این پیشرفت ها ، در حدود 30 ثانیه Solution  در حافظه کش می شود. با فیلترهای Solution (Solution Filters) که Chromiumرا با 63 پروژه بارگزاری می کنند ، این بهبود به 3 برابر تبدیل می شود و حدود 20 ثانیه در زمان بارگیری کش شده یا کش نشده ، صرفه جویی می کند.

در پروژه های بزرگ این تغییرات بیشتر به چشم میخورد.

  

بهبودهایی در سناریوی Solution - Close انجام شده است.  که باعث می‌شود یک Solution  حاوی پروژه‌های C++ سریع‌تر بسته شود . بهبود کلی عملکرد می تواند بستن Solution  را در برخی موارد 20٪ سریعتر برای پایگاه های کد کوچک و تا 50٪ سریعتر در برخی موارد برای Solution  های بزرگ (1000 پروژه) افزایش دهد. انتظار می رود که این پیشرفت در پروژه های بزرگ بیشتر قابل توجه باشد. برای Chromium، بهبودها معمولاً 50٪ است و 20 ثانیه در زمان صرفه جویی می شود.

  

Git History

ویژگی Git History اکنون فایل‌ها و پوشه‌ها را سریع‌تر برای مخازن با سابقه طولانی تر و  commit‌های کمتر بارگیری می‌کند. به عنوان مثال، بارگذاری فایل ها عملکرد را تا 42 درصد در مخزن عمومی Git بهبود بخشیده است.

  

Performance Profiler Stop Collection

پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد ویژگی performance of the Performance Profiler's ایجاد شده است . stop collection اکنون تقریباً 3.5 برابر سریع‌تر در هنگام تولید و تقریباً 15 برابر سریع‌تر هنگام استفاده از مقادیر حافظه پنهان (که همیشه در صورت موجود بودن استفاده می‌شوند) اجرا می‌شود.

ما این را با استفاده از یک ردیابی 10 ثانیه ای در ویژوال استودیو آزمایش کرده ایم و همانطور که در نسخه 17.6 نمونه مشاهده می شود به طور قابل توجهی سریعتر از نسخه های قبلی است.

  

2 - قابلیت All-In-One Search  بروزرسانی شده است

تجربه جستجوی جدید، یافتن سریع ویژگی منوی ویژوال استودیو (Ctrl+Q) یا فایل‌ها، انواع و اعضای کد خود (Ctrl+T) را برای شما آسان می‌کند.

علاوه بر رفع اشکالات ، بر اساس بازخورد کاربران تغییراتی در رابط کاربری ایجاد شده است :
• هر نتیجه با اشغال 2 خط فضا، فضای تنفس بیشتری دارد.
• اندازه پنجره و مکان از آخرین session ویژوال استودیو باقی می ماند. وضعیت پیش نمایش انتخاب شده (خاموش، راست یا پایین) نیز ذخیره می شود.
• طرح پیش نمایش پیش فرض در پایین تنظیم شده است.

  

3 - قابلیت Sticky Scroll بروز شده است

Sticky Scroll به شما کمک می کند تا جایی که در فایل هستید جهت یابی کنید و زمینه کدی را که به آن نگاه می کنید را درک کنید. همانطور که در کد خود پیمایش می کنید، دامنه های مفیدی مانند امضاهای کلاس و متد ها به بالای ویرایشگر می چسبند.

به این معنی که زمانی دارید روی فایل کلاس خود به سمت بالا یا پایین اسکرول می کنید ، امضاها و متدهای موجود در آن کلاس در بالای ویرایشگر نمایش داده می شوند.

  

4 - Brace Pair colorization

ویژگی هایی بصری برای براکت های باز و بسته و محدوده کد های بدنه ی کلاس یا متد ها ایجاد شده است که با استفاده از رنگ بندی های مختلف می توان بخش های مختلف کد را راحت تر مشاهده کرد.

ویژگی رنگ آمیزی جفت براکت برای C#، C، TypeScript، JavaScript، Visual Basic و Razor پشتیبانی می شود. در مسیر زیر می توانید این ویژگی را فعال کنید.

با رفتن به

 Tools > Options > Text Editor

و علامت زدن "Enable Brace Pair Colorization" می توانید رنگ بندی را فعال یا غیرفعال کنید.

  

5- Spell Checker

فایل های C#، C++، و Markdown را از نظر املای نادرست کلمات بررسی می کند. این قابلیت در مسیر زیر در دسترس هست.

Edit > Advanced > Toggle Text Spell Checker

یا با دکمه Toggle Text Spell Checker در نوار ابزار اصلی می توانید آن را فعال کنید.

به طور پیش‌فرض، غلط‌گیر املایی در Comment ها ، شناسه‌ها و رشته‌ها ، در اسناد باز به دنبال کلمات غلط املایی می‌گردد و هر کلمه ناشناخته را به عنوان پیام علامت‌گذاری می‌کند.

این نسخه همچنین بهبودهای بهره وری خاص برای زبان ها به داشته است ، مانند C++ Member Function به شما امکان می دهد به سرعت سازنده ها  و equality operations (== , != ) را در  C++ ایجاد کنید.

6 -قابلیت های Debugging  و Diagnostics

می توان گفت برای یک برنامه نویسی هیچ حسی بهتر از این نیست که بتوانید یک باگ را بگیرید و رفع عیب کنید . در نسخه 71.6.2 پیشرفت های قابل توجهی برای این کار ارائه شده است.

با Breakpoints Groups به شما اجازه داده می شود تا به سرعت و به راحتی تمام نقاط شکست یا Breakpoints را در گروه های سازمان یافته مدیریت کنید و روند اشکال زدایی ، آزمایش و عیب یابی را کارامدتر کنید.

این ویژگی که بر اساس بازخورد کاربران ساخته شده است به شما این امکان را می دهد تا گروه هایی از نقاط شکست را ایجاد کنید، بین آنها سوییچ کنید و دستکاری کنید و گردش کار اشکال زدایی خود را بهبود بخشید.

همچنین پیشنهادهای بیشتری در بخش فضای اشکال زدایی شده است که در این نسخه به آن ها پرداخته شده است . ویژوال استودیو هم اکنون از .natstepfilter و .natjmc در پروژه های C++ و همچنین از قابلیت جستجو  و فیلتر کردن در پنجره ی call Stack پشتیبانی میکند.

NET Remote Debugging. هم اکنون از visualizers برای IEnumerable و DataSet پشتیبانی می کند تا متغیرها / اشیاء را هنگام اشکال زدایی ، دات نت  در یونیکس از طریق Docker ، SSH یا WSL بازرسی کند.

Visual Studio Profiler هم اکنون هنگام جمع آوری در WSL از dotnet-monitor نمودارهای زنده را نشان می دهد.معیارهای WSL Live برای تخصیص شی دات نت ، استفاده از CPU و ابزار شمارنده دات نت در دسترس هست.

ابزار دقیق در Visual Studio Profiler  به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، اکنون با استفاده از منابع کمتر ، میتوانید از نمودار flame (شعله ای) برای شناسایی Hot Path در برنامه خود استفاده کنید و همچنین مدیریت خطا و محدوده بهتری را ارائه می دهد.

7- Git Collaboration Tools

برای دریافت نتیجه بهتر از همکاری خود با تیم توسعه دهنده ، باید با جدیدترین پیشرفت های ارائه شده توسط git integration  ویژوال استودیو آشنا شوید:

بهبود پنجره دیالوگ Merge Dialog ، اطلاعات بیشتر و کنترل بهتری روی ادغام های شما فراهم میکند. به شما کمک می کند از  ادغام شاخه های نادرست جلوگیری کنید و خطر conflicts ر کاهش می دهد.

Git Line Unstaging به شما این امکان را می دهد که تغییرات را خط به خط جدا کنید و کنترل دقیق تری بر تغییرات مرحله بندی شده خود ارائه دهید.

بر اساس بازخورد کاربران، اکنون می‌توانید تغییرات خود را بر روی stage ببرید و در حین ساخت به جای اینکه منتظر بمانید تا ساختن به پایان برسد، عملیات commit را انجام بدهید.

Link to GitHub Issues به شما امکان دسترسی آسان به GitHub issues را می دهد که میتوانید مستقیما از داخل ویژوال استودیو به آنها دسترسی داشته باشید. و ردیابی مشکلات و تلاش های همکاری شما را ساده می کند. که ردیابی مشکلات را ساده تر میکند.

نویسنده

یاسر دهقان

تاریخ نگارش
15 خرداد 1402
18 مقاله این نویسنده