عملگر شرطی null در سی شارپ
آموزش سی شارپ

عملگر شرطی null در سی شارپ

وب چیست ؟

شبکه جهانی وب، مجموعه ای از وب سایت ها و صفحات وب سایت هستند که در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده اند. این کامپیوترها از طریق بستر اینترنت به یکدیگر متصل هستند. وب سایت ها دارای محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و غیره هستند. کاربران می توانند به محتویات این سایت ها از هر قسمتی از جهان از طریق اینترنت دسترسی داشته باشند.

چهارچوب اصلی فضای وب، صفحات وب سایت هستند. هر یکی از این صفحات، دارای یک آدرس منحصر به فرد هستند، این آدرس URL نامیده می شود. به مجموعه خاصی از صفحات وب که به یک آدرس خاص متصل هستند وب سایت گفته می شود. به عبارت دیگر شبکه جهانی وب همانند یک کتاب الکترونیکی بسیار بزرگ است، که در سرور های مختلف در سرتاسر جهان ذخیره شده اند.

تفاوت وب و اینترنت

اینترنت در واقع یک شبکه بسیار بزرگ از کامپیوترهایی است که به یکدیگر متصل هستند.

اما شبکه جهانی وب، مجموعه ای از صفحات وب است که در این شبکه راه اندازی شده است.

 به عبارت دیگر مرورگر سیستم شما از اینترنت برای دسترسی به وب استفاده می کند. علاوه بر این، اینترنت این امکان را برای شما فراهم می کند تا به دیگران ایمیل ارسال کنید، با یکدیگر گفتگو کنید و فایل هایتان را به اشتراک بگذارید.

عناصر تشکیل دهنده وب

سه تکنولوژی در پروسه انتقال محتوای صفحات وب از سرور ها به سرویس گیرنده ها دخیل هستند. این تکنولوژی ها عبارتند از:

  • زبان HTML
  • پروتکل انتقال HTTP
  • مرورگرهای وب

زبان HTML

زبان HTML یک زبان نشانه گذاری است و برای طراحی صفحات وب استفاده می شود. در حال حاضر زبان ها و فریم ورک های مختلفی برای طراحی وب وجود دارد، اما زبان پایه ارتباط بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده همچنان بر مبنای HTML است.

مرورگر

مرورگر وب، نرم افزاری است که محتوای وب سایت را نمایش می دهد. این نرم افزار محیطی را فراهم می کند که به شما اجازه می دهد، محتوای موجود در محیط وب را مشاهده کنید.

HTTP

پروتکل HTTP، یک پروتکل لایه اپلیکیشن است و به شبکه وب اجازه می دهد به راحتی بتواند فعالیت کند. این پروتکل تعیین می کند که پیام ها به چه شکلی باید منتقل شوند و وب سرور ها و مرورگرها به چه نحوی باید به فرامین مختلف عکس العمل نشان دهند.

زمانی که یک وب سایت را باز می کنید، از مرورگر شما به وب سرور درخواستی ارسال شده و یک ارتباط با آن شکل می گیرد. وب سرور درخواست مرورگر را پردازش کرده و پاسخ آن را ارسال می کند. در نهایت مرورگر محتوای سایت را از سرور دریافت کرده و به کاربر نمایش می دهد.

نکته :

وب تنها یکی از راه های اشتراک گذاری اطلاعات است ،سایر موارد مانند ایمیل ، FTP و... نیز موجود هستند.

تگ های مرتبط

نویسنده

یاسر دهقان

تاریخ نگارش
8 خرداد 1402
18 مقاله این نویسنده